Pagina's

zaterdag 28 mei 2016

Een trieste zaak / A sad case 

Het is eigenlijk een trieste zaak.. Een borduurwerk die The Passing heet... Iemand die rouwt om het heengaan van iemand. Niet een al te vrolijk onderwerp. Maar het hoort wel bij het leven en het kan ook iets moois zijn.. 
Je kunt dit werk verbinden aan herinneringen aan iemand.
Ik persoonlijk verbind het aan een leven vol problemen die ik gehad heb en waar ik nu over rouw...(Onder andere het heengaan van mijn niet zo aardige echtgenoot)...
 Ik ben een jaar of drie echt door een rouw periode heen gegaan en dit is een mooi symbool daarvan.. Als hij af is wordt het boek gesloten en ga ik weer verder met mijn leven.
ENGLISH:
If you look at it, it is a sad case... A stitchwork that is called The Passing.. A person that mourns about someones passing.. Not a very cheerfull subject. But it is a part of life and can also be something beautiful..
You can connect this work to memories of someone.
I personally connect it to my life which has been full of trouble, which I am mourning about now. (That includes the passing of my not very nice husband)...
I have gone through a mourning period of about 3 years and this work is a symbol of that...
When it's finished, I will close the book and move on with my life.
                                    ~~~~~~~~
Hier zijn nog wat meer close-up foto's.
ENGLISH: Here are some more close-ups.



Nu gaat madam voorlopig weer de kast in. Het is even droevig genoeg geweest. Op naar de kasteeldame van Le Sentier de Lamour.
Tot de volgende keer.

ENGLISH:
The lady is going back in the closet for a while.. It has been sad enough now. Un to my castle lady of Le Sentier de Lamour.. I see you next time.

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel. Ik vind haar zelf ook prachtig. Ze lijkt wel van fluweel gemaakt en ze springt er echt uit

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je wel. Vind ik zelf ook. Ik vind het momenteel de mooiste waar ik mee bezig ben.

      Verwijderen
  3. Toch maar flink aan doorwerken dan! Des te sneller kan je aan een leuker deel van je leven gaan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat me wel lukken meissie.. Ik ben hard onderweg. Het zijn een paar zware jaren geweest.. Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.

      Verwijderen