Pagina's

vrijdag 15 april 2016

Old Worldmap twin en kast / Old Worldmap tweeling en kast.
 
Tot mijn schande zag ik dat het  héél erg lang geleden is  dat ik hieraan gewerkt had zag ik op mijn blog.. Juli 2015. Dus de afgelopen 10 dagen even flink eraan zitten werken en van beiden zijn de tweede pagina's nu af.
Kleine uitvoering  32 st per inch / small one. 32 stitches an inch
ENGLISH: To my shame I saw that it was a very long time ago that I worked on this..July 2015..
So the last 10 days I have been working on this project and from both works the second page is ready.
Grote uitvoering 11 count / Big one 11 count.
En ik heb ook nog het nodige geverfd aan mijn toekomstige torenkast. Ik kan op dit moment geen patina krijgen, dus daar moet ik nog op wachten om hem af te maken.
ENGLISH:
I have also been painting on my future stereocabinet. I don't have patina at the moment, so I'll have to wait for that to finish it.
En verder heb ik niet zo heel veel te melden. Ik ga nu weer even mijn volle aandacht gooien op de landkaart van Nederland. Tot de volgende keer. Dagggggggggggggg

ENGLISH:
Nothing else to report here at the moment.. I am going to give the map of the Netherlands my full attention now. See you all next time.
Byeeeeeeeee.

8 opmerkingen:

  1. Maak je nu twee dezelfde borduurwerken? Die op 32 count is heel erg mooi! Welke stof gebruik je daarvoor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja.. Ik wist niet of ik hem heel groot wilde hebben of heel klein.. Dus maar allebei.. Ik vond het wel eens interessant om te zien.
      De kleine is op 32 count linnen. Ik heb eigenlijk geen verstand van de namen van de stof. Ik gok op Dublin? Maar dat weet ik niet zeker

      Verwijderen
    2. Aha! Je ziet wel goed verschil. Ik houd wel van dat kleine werk. Ik zal eens een proefstukje Dublin bestellen.

      Verwijderen
    3. Ik heb nog een keer gekeken op Google plaatjes, maar het is inderdaad Dublin. Ik vind het wel fijn werken..Fijner dan Jobelan... Ik vind Jobelan veeeel te glibberig.. Die gebruik ik nu voor Le Sentier de Lamour... Fijne van die stof is weer dat ze zwaar is en als wandkleed het prima zal doen.. Maar ik vind het erg gladjes en met het borduren over één draadje vind ik dat een nadeel.

      Verwijderen
  2. Je updates zijn weer mooii..je hebt de vaart er nu in..Fijn weekend! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had verwacht dat tussen de borduurwerken veel detail verschillen te zien zouden zijn. Maar eigenlijk zie ik behalve de grootte weinig verschil.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er kan ook eigenlijk geen verschil zijn, omdat het de zelfde patronen zijn.
      De camera laat dit ook niet goed genoeg zien, maar er is wel degelijk een groot verschil.
      Als je ze in het echt ziet en je moet ze vergelijken met iets, dan is de grote een "olieverfschilderij" en de kleine een "pentekening"..
      Mijn schoonzus was officieel altijd van de grotere steek, maar ze gaat nu toch wel vallen voor die kleine.
      Ze zijn beiden uiteraard heel mooi.. Maar het ligt er maar net aan of je een grote of kleine steek wilt.
      Bij de grote blijf je zien dat het een borduurwerk is, bij de kleine gaat dat effect een beetje weg, want daar zijn de steken zo klein dat je haast niet kan zien dat het geborduurd is.

      Verwijderen
    2. Nee, op de foto is het moeilijk te zien. Maar dat verschil van olieverfschilderij en pentekening bedoelde ik. Ik ben zelf van de grote steek, niet omdat het mooier is. Maar omdat ik het fijner vindt borduren. Maar voor kleine borduurwerken borduur ik wel met kleine steek.

      Verwijderen