Pagina's

zondag 1 maart 2015

Grote Chinees / Big Chinese
Ben heerlijk bezig momenteel met de Chinees. Gaat weer lekker op dit moment. Hij is zó leuk om te doen.
Ik vind eigenlijk alle soorten steken leuk. Heel fijn is prachtig, maar deze is heel grof en dat is ook schitterend. Deze is gemaakt op 11 count. Deze zou eigenlijk helemaal niet zo geschikt zijn om in een hele fijne steek te maken, want dan krijg je het "3-d" effect niet, zoals het schilderij aangeeft.
Dan zou het een afgevlakt, iel iets zijn. Maar door de dikte van de steek (3/6 draadje) komt hij nu prachtig naar voren..
Tweede teken klaar, derde in de maak / Second sign finished , third in the making.

ENGLISH: 
I am having a great time making the big Chinese. Everything is going so well at the moment and it's such fun to make.
I actually love all kinds of stitches. Tiny stitches are beautiful, but these stitches are big and are also gorgeous. It's being made as an 11 count.
I personally think this one would not be suitable to make in very fine stitches, because you wouldn't get the "3-d" effect, as this pattern says. It would be very "flattened". But because of the thickness of the thread ( 3 strands) it really jumps out.

De muur / The wall
De muur zit er nou ook een beetje aan te komen. Dat is leuk, zo'n smal gedeelte.... Schiet ik weer een beetje sneller op haha.

ENGLISH:
The wall is growing now... It's nice, doing a narrow part as this... I'll just go a bit faster haha.

Dit werk heeft nog wel verbazingwekkend veel confettisteken. Je zou het niet zeggen, maar ik zit toch behoorlijk wat aan en af te hechten. Ik houd er niet van om draden te parkeren. Ik zou op den duur kwijt raken wat welke draad is... en trouwens...De tussenstukken zouden op het werk als dit veels te groot worden.
Maar het is wel pittig om dit grote werk constant van achter naar voren te draaien voor het vele aan en afhechten. Ik begin al spierballen te ontwikkelen.
Maar deze keer dus ook een foto van de achterzijde. Is ook wel eens interessant toch?


This work has surprisingly lots of confettistitches.
I am starting and finishing threads lots of times.
I don't like parking threads. I wouldn't know what thread to use on the right places. And by the way... The spaces in between the stitches would be to big on a work like this.
But it is quite heavy to turn it back and forth all the time to start and finish the threads.
I am starting to develope some muscles.
So this time also a picture of the backside. Is also interesting.

Nu nog een vraagje aan de lezers.... Weet iemand hoe ik tabbladen kan maken in mijn blog?
Ik ga vanaf nu per onderwerp een artikel maken. Het is best wel rommelig om zoveel onderwerpen tegelijk aan te kaarten.
Maar als ik een object klaar heb, zou ik die best in aparte pagina's willen zetten. Ben al een x aantal maanden aan het zoeken, maar ik snap er niks van.
Nou, wie een tip heeft mag zich melden haha.
Voortaan dus één onderwerp per keer dat ik schrijf.
Behalve dan wat foto's van kaarten die ik weer gehad heb.. Die kunnen er wel tussendoor.
Zó leuk dat postcrossing:
Tot de volgende keer weer.
ENGLISH:
Now I have a question for my readers... Does anyone know how to make these extra pages on top of my blog?
From now on I will be doing one subject at a time. It's a bit messy I think, to have so many subjects at a time.
But when I finish a work, I would love to place it in a seperate page. I am searching for months now, and I just don't get it.
Well, Whoever has a tip, please let me know haha.
So from now on, just one subject in one blog.

Except for some pictures of cards I received again.
I'll fit them in every once in a while.
Untill next time.

1 opmerking:

  1. Leuk dat chineze werk!
    Om tabbladen/pagina's te maken moet je naar "ontwerp"gaan op je blog.
    Dan kan je daar voor kiezen en ook je indeling bepalen.

    BeantwoordenVerwijderen