Pagina's

zaterdag 18 oktober 2014

Project klaar en een nieuwe erbij / Project ready and a new one started.

Nee, het is even geen borduurwerk, sorry... Daar zit ik voorlopig nog niet aan een einde.
Maar ik heb van de week "Urretje", mijn nachtkastje, af gemaakt. Hij heeft in totaal 3 lagen verf gekregen. 1 laag grondverf en 2 lagen Histor, kleur 9010. Dat is de verf waar ik het liefste mee werk.

ENGLISH:
No, no stitchwork at the moment, sorry....
There will be no finish in that for a while.
But this week I finished "Little Guy", my bedroom cabinet. He has got 3 layers of paint. 1 layer of primer and 2 layers of Histor, color9010. Histor is the brand that is my favorite.

Hier zie je "Urretje" voor....... en na.....
Here is "Little Guy"  before..... and after....


Ik vind het een geweldige hobby. Het ontspant enorm om lekker de aandacht even te leggen op het schuren en dan de verf erop te krijgen zonder overal druipers te krijgen.
Daar heb ik nogal last van, want ik gebruik behoorlijk veel verf.
Maar goed, met een beetje geduld is het resultaat best mooi geworden.
ENGLISH:
I really adore this hobby.It relaxes me to give my attention to the sanding and getting the paint on it, without having any drips.
I really have a problem with drips, because I really use a lot of paint.
Ah well, with some patience the result has become beautiful.

Ik heb een halletje ter grootte van een "postzegel" en daar staat hij nu schuin onder de kapstok met een kleedje (het zelfde als het kleed achter de kapstok) en een grote metalen vaas op zijn knar...
ENGLISH:
I have a hall in the size of a "stamp" and there it will be close to the coatrack, with a little rug (same as the rug behind the coatrack) and a huge metal vase on it's head...
Ik ben gék op donker en wil mijn huis dus op de wanden en vloer lekker donker maken. Dan valt zo'n licht kastje als deze lekker op.
De posten rond mijn deur zijn nog licht, maar zodra ik weer een blik verf aan kan schaffen dan worden ook die donker... Verf is duur tegenwoordig... Net vloeibaar goud.....

ENGLISH:
I love dark colors and want to make the floor and walls cosy and dark. Then a light cabinet like this will "shine".
The doorposts are still light, but as soon as I have the money for a can of paint then they will be dark to... Paint is so expensive nowadays.... Like liquid gold....

Ik heb nog wat verf over van dit project en ik wil geen verf weggooien... Dat is zonde.....
Dus wat heb ik gedaan? Een setje van 3 houten kandelaars aangeschaft in een kringloopwinkel en daar gaat de rest van de verf op.
Ik was bijna vergeten een foto te maken van de originele kleur dus hier zie je nog net één kantje van hoe de kandelaren origineel waren.

ENGLISH:
I still have some paint left from this project and I don't want to throw paint a way. That's a waste..
So what did I do? I bought myself a set of 3 wooden candleholders in the recyclestore and I will use them for the rest of the paint.
I almost forgot to take a picture of the original color, so here you see a small part of how the original color was.
~~~~~~~
En nu staan ze alle 3 in de grondverf.
ENGLISH:
And now all 3 holders are in primer.


Dat was het weer voor deze keer. Iedereen een fijn weekend.
ENGLISH: 
This was it for this time. I wish everyone a nice weekend.

1 opmerking:

  1. Heerlijk aan het knutselen dus! Dat is ooook creatief bezig zijn hoor!
    Erg leuk om te zien hoe alles opknapt van een likje verf.

    BeantwoordenVerwijderen