Pagina's

woensdag 19 februari 2014

Chinees Borduurwerk / Chinese stitchwork.

Dit is een joekel van een borduurwerk van 75 cm hoog en 1,70 m breed.


Bij dit stuk worden delen ingeborduurd en de rest blijft zoals het is.





Ik was er op slag verliefd op en moest hem hebben. Altijd een uitdaging zoiets groots en het zal dalijk zeker passen in mijn "multiculturele" huis.
ENGLISH:

This is a huge kit of 30" high and 68" wide.

In this piece parts are being stitched and the rest stays as it is.
I fell in love with it immediatly and I just had to have it. It's always a challenge, a big kit like this, and it will surely fit my "multicultural" house later on.


Het is wel een zwaar ding om te maken. Het zijn grote kruissteken met 3/6 draadje.  Hij voelt stug aan en vanwege de grootte wordt het best wel zwaar om vast te houden.


ENGLISH
It is  a heavy thing to make. The crossstitches are big and being made with 3/6th of floss. It feels tough and because of the size it is going te be heavy to hold.

Het principe is eenvoudig. De tekens op het doek zijn terug te vinden in het boek van het borduurwerk. Daar kun je zien welke kleur je nodig hebt. En als je het eenmaal een beetje weet borduurd het heerlijk weg, zonder dat je iedere keer op een vel hoeft te kijken.
Ik heb twee van deze pakketten momenteel te koop voor € 49,95 per stuk.



ENGLISH: The principal is very simple.
The signs on the cloth are also in the book of the kit. There you can see which color you need. And once you now, it's stitches just wonderful, without having to look an the sheet every time.



Hier weer een kleine update van de Chinees. Ik  heb er een weekje aan zitten werken en het wordt schitterend al zeg ik het zelf.
Normaal gesproken ben ik wel een beetje voor het fijne werk. Af en toe maak ik een wat grovere om het eens makkelijk te hebben..
Maar deze is gewoon heel mooi. Het is ook een enorm groot ding en ik denk dat het een oneindige taak zou zijn als de steken erg klein zouden zijn.

ENGLISH:
Here is a little update of the Chinese..
I have been working on it for a week and it is becoming stunning if I may say so myself.
Normaly I am very in to the finer work. Every once in a while I make one with bigger stitches to make it easy for my self...
But this one is just beautiful.  It is huge, and I think it will be a never ending project if the stitches were very small.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten